Kiedy warto rozważyć długoterminowy wynajem pomieszczeń biurowych?

pomieszczenia biurowe

Każda firma musi posiadać swoją siedzibę. Miejsce pracy powinno być dostosowane do rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku pracy biurowej najlepszym rozwiązaniem jest wynajem powierzchni biurowej. Dlaczego warto?

Zalety długoterminowego wynajmu pomieszczeń biurowych

Wynajem pomieszczeń biurowych w Opolu lub innych miastach może być o wiele korzystniejszym rozwiązaniem, szczególnie dla nowopowstałej firmy. Gwarantuje uzyskanie stałego adresu wykonywanych usług, bez konieczności inwestowania w nieruchomość. Można dopasować wielkość biura do swoich potrzeb. Zazwyczaj lokale są gotowe do wprowadzenia, więc nie trzeba przeznaczać środków na ich wykończenie. Wystarczy zadbać jedynie o wyposażenie. Dodatkowo biurowce zlokalizowane są w dobrych częściach miasta, z zapewnioną infrastrukturą w okolicy oraz dostępnym parkingiem dla wszystkich najemców, oraz ich klientów.

Na co zwrócić uwagę podczas wynajmu biura?

Decydując się na wynajem pomieszczenia biurowego, należy zwrócić szczególną uwagę na kilka kwestii. Najważniejszą z nich jest umowa najmu i jej warunki. Ważne, żeby opisany by w nich czas wynajmu, wszystkie koszty oraz możliwość wypowiedzenia umowy. Niektóre firmy zawierają umowy na czas nieokreślony z miesięcznym lub trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia. Daje to większą swobodę w przypadku, gdyby działalność nie przynosiła wystarczających zysków. Czasami koniecznością jest podpisanie umowy najmu na długi okres, np. 5 lat. Ma to swoje plusy, ponieważ daje pewność, że firma będzie miała stałą siedzibę. Umowa powinna zawierać również całkowity koszt. Oprócz ceny wynajmu muszą być określone wszystkie opłaty dodatkowe – za korzystanie z części wspólnych, wywóz śmieci, bądź ogrzewanie. Wiele firm oferujących wynajem przestrzeni biurowej jak np. Euro Silesia posiada w ofercie możliwość korzystanie również z sal konferencyjnych. Dobrze, jeśli warunki używania takiej przestrzeni również będą określone w umowie.