Sprzedając w modelu B2B, czyli klientom biznesowym warto wdrożyć rozwiązania, dzięki którym oferta stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna, a co za tym idzie będzie skutecznie przekonywała do zakupu. Przykładem mogą być raty dla firm, które pozwalają kupować bez konieczności natychmiastowej zapłaty. Na czym to dokładnie polega? Dlaczego warto wdrożyć raty dla firm? Odpowiadamy.
Raty dla klientów biznesowych – na czym to polega?
Jak wspomniano we wstępie raty dla klientów biznesowych to jedno z rozwiązań, które pozwala uatrakcyjnić ofertę sprzedażową, a co za tym idzie zachęcić do zakupu. W praktyce polega to na tym, że sprzedawca umożliwia swoim klientom dokonywanie zakupów bez konieczności ich natychmiastowego opłacania, ponieważ płatność może zostać w tym przypadku rozłożona na 3, 6, 9, 12, 24 bądź nawet 36 rat. Istotne w tym przypadku jest to, że przedsiębiorca oferując swoim klientom raty dla firm nie musi czekać na zapłatę, ponieważ uzyskuje ją od razu. Jest ona bowiem regulowana przez dostawcę takiej usługi, czyli podmiot oferujący finansowanie. Wszystko to sprawia, że jest to rozwiązanie, które jest korzystne dla obu stron, ponieważ zyskuje zarówno kupujący, który nie musi płacić od razu, jak i sprzedawca, który może wyjść z korzystniejszą ofertą oraz nie musi czekać dodatkowo na zapłatę. Bardzo ważne jest także ograniczenie ryzyka, ponieważ przejmuje je na siebie dostawca finansowania.
Dlaczego warto wdrożyć raty dla firm?
Co przemawia za tym, by wdrożyć raty dla firm do swojej oferty? Istotne w tym przypadku są zalety wynikające z tego rozwiązania, wśród których wymienić należy między innymi:
- nawet trzykrotny wzrost średniej wartości koszyka zakupowego, co wynika z faktu, że kontrahent, który nie musi płacić od razu kupuje nie tylko chętniej, ale również więcej;
- brak ryzyka, ponieważ przejmuje je dostawca finansowania nawet w sytuacji, gdy kontrahent ostatecznie nie zapłaci;
- wzrost przywiązania do marki, ponieważ różnego rodzaju badania potwierdzają, że sklepy oferujące płatność ratalną mogą liczyć na znacznie większą ilość powracających klientów;
- szybką decyzję o przyznaniu finansowania, co wynika z faktu, że jest ona z reguły wydawana nawet w ciągu kilku minut;
- wysoki limit finansowania, który może sięgać nawet 100 tys. złotych.
Jak wdrożyć raty dla firm?
Będąc świadomym korzyści wynikających z wdrożenia rat dla firm do swojej oferty warto wiedzieć również to, w jaki sposób można to zrobić. Otóż, w praktyce jest to bardzo proste, a niewątpliwą zaletą jest różnorodność możliwości integracji technicznej na stronie sprzedawcy. Wszystko to gwarantuje odpowiednią funkcjonalność witryny oraz rozwiązanie do potrzeb danego sklepu. Finansowanie udzielane jest bowiem w 100% online, co wymaga odpowiedniego dostosowania platformy sprzedażowej. Istotne jest jednak to, że finansujący nie tylko wdraża usługę u sprzedawcy w modelu B2B, ale przeprowadza także szkolenie pozwalające poznać pełnie jej możliwości.
Podsumowując należy stwierdzić, że udostępnienie płatności ratalnych swoim klientom biznesowym pozwala zwiększyć ich zainteresowanie ofertą, a co za tym idzie powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży. Istotne w tym przypadku jest to, że samo wdrożenie usługi jest proste i zajmuje się tym dostawca finansowania.
Leave a Reply