Liczba ofert nieruchomości z rynku pierwotnego nieustannie wzrasta. Widać to szczególnie w dużych miastach, których obrzeża lub ścisłe centra upodobali sobie deweloperzy. Sam proces powstawania inwestycji jest długi, skomplikowany i wymaga dopełnienia szeregu kwestii formalnoprawnych. Nie przeszkadza to deweloperom przekazywać do sprzedaży projekty, których jeszcze nie oddano do użytku. Jak z sukcesem sprzedać taką inwestycję?
Branża deweloperska – ciężki kawałek chleba
Zobowiązania finansowe deweloperów nierzadko opierają się na astronomicznych kwotach, które zapożyczono z banku. Decydując się na prowadzenie działalności deweloperskiej należy mieć na uwadze, że sprzedaż nieruchomości z rynku pierwotnego wymaga coraz szerszych działań marketingowych. Dzieje się tak z uwagi na sporą konkurencję, która zawsze stara się być o krok przed pozostałymi. Drugim powodem jest coraz bardziej niezdecydowany klient, który przy licznych ofertach może swobodnie operować przysłowiowym asem w rękawie, próbując zakupić nieruchomość kosztem silnych argumentów.
Promocja kluczem do sukcesu
Aby sprzedać inwestycję deweloperską, niezbędny będzie kompleksowy plan promocji i sprzedaży, a także pełne wsparcie prawne. Nie obejdzie się też bez przygotowania solidnego preliminarza budżetu oraz przedstawienia rynkowych – oczywiście dobrze rokujących – prognoz. Kto zajmuje się tym wszystkim? Jeśli inwestor dysponuje własnym działem ds. promocji i sprzedaży, to właśnie na ich barkach spoczywa teraz to odpowiedzialne zadanie. W przeciwnym razie można skorzystać z usług firm zewnętrznych.
Wyrabianie marki
Po raz kolejny nie można pominąć faktu, że największy biznes kręci się w sieci. Jednym z najważniejszych elementów skutecznej promocji inwestycji deweloperskiej jest dedykowana strona internetowa, za pośrednictwem której potencjalni klienci będą kierować zapytania o poszczególne oferty. Należy zadbać o solidne treści, które będą pozycjonować stronę w wynikach wyszukiwania. To dzięki takim działaniom wyrabia się marka inwestycji, która ma przekonywać potencjalnych klientów do podjęcia ostatecznej decyzji zakupu.
Nie wolno jednak poprzestawać na działaniach w sieci. Równie skuteczną strategię należy opracować i wdrożyć w rynek lokalny, z którego być może uda się zdobyć przeważającą liczbę klientów. Skuteczna promocja to szansa na ogromny sukces dewelopera, jeśli prowadzona jest systematycznie i z głową.
Dlaczego inwestor nie powinien samodzielnie zajmować się sprzedażą swoich nieruchomości?
Takie działania postrzegane są na rynku deweloperskim jako nieprofesjonalne. Inwestycje tego typu zaliczają się do rynku usług premium, zatem samodzielne prowadzenie kampanii promocyjnej i sprzedażowej może wywołać wątpliwość o stabilność finansów w oczach kupujących. Jest jeszcze jeden istotny aspekt. Obsługa sprzedaży zlecona zewnętrznej firmie może wyjść korzystniej finansowo, czyniąc inwestorską obsługę kredytu jeszcze tańszą.
Partnerem materiału jest Kancelaria Konieczny Wierzbicki – obsługa inwestycji deweloperskich.
Leave a Reply