Właśnie rusza pierwszy tak silnie osadzony w biznesie program wsparcia dla startupów – ABSL Start-up Challenge. P&G, Citibank czy Randstadt czy DSV – między innymi do takich firm dostęp otrzymają uczestnicy programu, do którego nabór rusza już dziś.
Startuje nowy program skierowany do młodych firm szukających możliwości nawiązania współpracy z globalnymi liderami. ABSL, czyli Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych reprezentujący czołowe podmioty świadczące nowoczesne usługi dla biznesu ogłosił dziś start kolejnej edycji swojego projektu ABSL Start-up Challenge.
Naszym celem jest pokazanie, że polskie startupy są już gotowe wyjść z etapu biznesowego przedszkola i mogą zaproponować korporacjom realną wartość biznesową. Współpraca z każdym z naszych partnerów może pozwolić najlepszym uczestnikom Start-up Challenge na wyjście na rynki międzynarodowe – mówi Łukasz Czajkowski, Dyrektor ds. Członkostwa i Społeczności. Planujemy pomóc przynajmniej polskich i europejskich 25-30 startupom w dostosowaniu ich ofert do potrzeb największych klientów na polskim rynku.
Partnerami tegorocznej edycji Start-up Challenge zostali m.in.: P&G, Citibank, Randstadt czy potentat logistyczny DSV. Każda z tych firm przedstawi potrzeby, które będą mogły być zaadresowane przez młode polskie przedsiębiorstwa. Dodatkowo, projekt pozyskał wsparcie Agory, Proptech Poland oraz funduszu Pracuj Ventures, który wśród uczestników poszukiwać będzie potencjalnych inwestycji.
– Wierzymy w potencjał młodych, dynamicznie rozwijających się spółek technologicznych i od kilku lat podejmujemy współpracę ze startupami. Nasze doświadczenie potwierdza, że na jej drodze mogą powstawać innowacyjne rozwiązania, które wspólnie wdrażamy. Byliśmy partnerem wszystkich dotychczasowych edycji konkursu ABSL Startup Challenge i jesteśmy przekonani, że jest to wyjątkowa i skuteczna platforma łącząca kreatywne startupy z dużymi przedsiębiorstwami. W tym roku także postanowiliśmy zaangażować się kolejną edycję konkursu. Szczególną uwagę zwrócimy na projekty z obszaru marketingu i sprzedaży, które pozwolą nam na jeszcze lepsze adresowanie potrzeb naszych konsumentów – komentuje Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.
Projekt, dzięki któremu oferty biznesowe startupów trafią bezpośrednio do międzynarodowych gigantów, skupi się na czterech obszarach obejmujących nowoczesne usługi i narzędzia finansowe, automatyzacja procesów biznesowych, narzędzia ułatwiające zarządzanie zasobami ludzkimi oraz sprzedaż i marketing.
Każdy ze startupów zakwalifikowanych do programu otrzyma wsparcie eksperckie w przygotowaniu profesjonalnej oferty biznesowej, dostosowanej do wyśrubowanych oczekiwań korporacji. Najlepsi będą mogli zaprezentować się przed gronem 1000 osób ze świata biznesu podczas dorocznej konferencji organizowanej przez ABSL 12 czerwca w Warszawie. Dodatkowo, wybrane startupy otrzymają wsparcie doradcze w procesie wdrażania swoich rozwiązań u partnerów Start-up Challenge. Wsparcie merytoryczne programu zapewni, jako operator, zespół butiku doradczego Rebels Valley. Startupy otrzymają również pomoc doświadczonych ekspertów biznesowych z doświadczeniem w podejmowaniu decyzji zakupowych i wdrożeniowych w korporacjach. Do tego udział w Start-up Challenge ma być dla nich prawdziwą trampoliną do komunikacji z szerokim rynkiem.
– Główna wartość wyróżniająca ABSL Start-up Challenge to skupienie się na budowaniu wartości dla partnerów. W tym projekcie zwracamy przede wszystkim uwagę na ofertę, którą przedstawi startup, na korzyści które jest w stanie realnie dostarczyć. Oceniamy potencjał, nie wizję – mówi Tomasz Kowalczyk, partner Rebels Valley. – Celem projektu jest pokazanie, że startupy to już nie tylko mówienie o marzeniach czy fantazjowanie o polskim Skype. Te firmy realnie budują swoją rozpoznawalność, mierzą się z unikalnymi wyzwaniami biznesowymi, pokazują przewagi nad konkurencją. Czas to pokazać światu.
Leave a Reply