Breaking News

Jak długo trwa naprawa sprzętu firmowego?

Jak długo trwa naprawa sprzętu firmowego?

Awaria sprzętu w firmie zdarza się zazwyczaj w najmniej oczekiwanym momencie. W środku ważnego projektu, w nocy lub w ważne święto. Każdy przestój w działaniu firmy wywołany problemami ze sprzętem generuje straty finansowe, a zatrudniony na etacie informatyk może nie mieć mocy przerobowych lub umiejętności koniecznych do szybkiej eliminacji awarii. W związku z tym naprawa sprzętu firmowego potrwa o wiele dłużej, a zniecierpliwieni i rozczarowani klienci odejdą do konkurencji. Jakie działania należy podjąć, by awarie zostały usuwane szybciej?

Kiedy naprawa sprzętu firmowego może trwać zbyt długo?

Duże przedsiębiorstwa bardzo często posiadają w swojej strukturze dział informatyki. Jego pracownicy odpowiadają za reagowanie na zgłoszenia użytkowników i naprawę niedziałających elementów. Informatycy, podobnie jak inne działy, pracują zazwyczaj w godzinach działania biura i nie monitorują infrastruktury przez całą dobę. Gdy po przyjściu do biura jeden z pracowników zgłasza awarię, która wydarzyła się w nocy lub w dzień wolny, od momentu jej zaistnienia firma mogła ponieść pokaźne straty. Sprawy komplikują się, gdy na dostawę uszkodzonego sprzętu należy poczekać kilka dni, ponieważ w magazynie firmy nie ma sprawnych urządzeń na wymianę. W tym czasie nieobsłużeni klienci mogą odejść do konkurencyjnej firmy, a kontrahenci mogą stracić zaufanie, oczekując przez wiele dni na odpowiedź.

Jak sprawnie zminimalizować skutki awarii?

W rzeczywistości, w której nawet najprostsze działania wymagają dostępu do internetu lub wewnętrznej sieci, sprawnie działająca infrastruktura informatyczna jest kluczowa dla realizowania firmowych procesów. Zatrudnianie i utrzymywanie wewnętrznego zespołu informatyków powoli odchodzi w zapomnienie na rzecz korzystania z usług przedsiębiorstwa profesjonalnie zajmującego się reagowaniem na awarie. Umowa z firmą świadczącą usługi IT obejmuje opiekę nad urządzeniami końcowymi i peryferyjnymi, które zostaną naprawione w trybie Break&Fix. Oznacza to, że naprawa sprzętu firmowego jest natychmiastowa, ponieważ serwis działa przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, przez 365 dni w roku.

Dzięki takiemu rozwiązaniu ryzyko ewentualnego przestoju jest zredukowane do minimum, a ewentualne straty finansowe lub wizerunkowe są znikome. Dodatkowo firmy dostarczające usługi IT zazwyczaj mają podpisane umowy z producentami sprzętu oraz dysponują rozległymi przestrzeniami magazynowymi. W takim przypadku serwisant, przyjeżdżając na miejsce awarii, przywozi ze sobą sprawny egzemplarz urządzenia lub elementy wymienne, które uległy uszkodzeniu. Awaria zostaje naprawiona w ciągu kilkunastu lub kilkudziesięciu godzin, a oczekujący klienci otrzymują odpowiedzi na swoje zapytania.

Dodaj komentarz