Breaking News

Jak zadbać o potrzeby pracownika?

Jak zadbać o potrzeby pracownika?

Według kalendarza świąt nietypowych 6 marca br. przypada Dzień Doceniania Pracownika.  Choć święto najbardziej popularne jest w Stanach Zjednoczonych, to również polskie firmy mogą czerpać z niego inspiracje. Co prawda o swoim zespole warto pamiętać każdego dnia, ale czemu nie wykorzystać tego pretekstu do dyskusji o tym, czego tak naprawdę pracownicy oczekują. Ponad 40 proc. przyznaje, że ich motywację podniesie elastyczny czas pracy – wynika z badania „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” przygotowanego przez SW Research na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. Co jeszcze może pomóc w docenieniu pracownika i podniesienia jego motywacji?

Nie ma wątpliwości, że zadowolony i zmotywowany zespół ma wpływ nie tylko na atmosferę w miejscu pracy, ale także na zadowolenie klientów. Budowanie zaufania zespołu i zacieśnianie jego więzi z firmą to długotrwały proces, dlatego warto skorzystać z podpowiedzi zawartych w rynkowych opracowaniach i raportach. Jak wynika z badania „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” oprócz elastycznego czasu pracy istnieją także dwa istotne czynniki, które wpływają na zaangażowanie pracowników. Są to dostęp do zdrowych przekąsek, na który wskazało 34 proc. ankietowanych oraz możliwość zjedzenia posiłku w pracy, co deklaruje prawie 30 proc. respondentów. Wygląda na to, że zdrowy styl życia ma dla pracowników coraz większe znaczenie. Warto im w tym pomóc oferując rozwiązania, dzięki którym poczują się lepiej i będą bardziej zmotywowani do pracy.

6 marca obchodzony jest Dzień Doceniania Pracownika. To święto stanowi doskonałą okazję do rozmowy na temat rynku benefitów pozapłacowych oraz metod motywowania zespołu. Pracownicy i ich zadowolenie to zagadnienie na tyle istotne, że zostało przeanalizowane w naszym najnowszym raporcie „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych”. To swoisty przewodnik dla dyrektorów firm oraz działów HR, dzięki któremu mogą wyjść naprzeciw oczekiwaniom swojego zespołu i zaoferować im to, czego najbardziej potrzebują np. dostęp do zdrowych przekąsek czy możliwość zjedzenia posiłku w pracy – mówi Anna Młynarczyk, Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

A czego unikać?

Trzeba uważać, aby działania nie przyniosły efektu odwrotnego do zamierzonego. Wyniki badania „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” pokazuje, że pracowników rozpraszają głównie czynniki takie jak ogólny hałas (41 proc.), niedostosowana temperatura pomieszczenia (36 proc.) czy jego niewłaściwe oświetlenie (25 proc.). Warto zatem zadbać o dostosowanie przestrzeni biurowej do potrzeb członków zespołu. Innym aspektem, który wpływa negatywnie na zaangażowanie pracowników jest brak czasu na zjedzenie posiłku. Ten problem wskazało ponad 30 proc. respondentów. Te odpowiedzi wyraźnie pokazują, że dbanie o zdrowie i dietę stanowią istotny aspekt życia pracowników. Dyrektorzy firm i szefowie działów HR planując budżet, powinni więc przykładać do tych zagadnień większą wagę. Wszystko to przełoży się na zbudowanie zespołu nie tylko zmotywowanego, ale także czującego więź z firmą.

Raport Sodexo Benefits and Rewards Services „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” powstał jako efekt ogólnopolskiego badania. Zostało ono zrealizowane w II kwartale 2019 roku przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1022 ankiet z osobami zatrudnionymi w ramach umowy o pracę, regularnie przebywających w miejscu pracy.

Dodaj komentarz